Eksamen 1T, Høst 2012

6b - Trigonometri


Denne gangen skal vi gjøre noe veldig likt forrige oppgave, men i en ny trekant. Her har vi valget mellom å ta i bruk kun den informasjonen vi får i denne deloppgaven, men hvis vi følger nøye med, så ser vi at trekanten er kongruent med den vi jobba med i forrige oppgave. Alternativet hadde vært å bruke cosinus-setninga.

Besøk UDL på:

Om du kunne tenkt deg å hjelpe meg med å dekke kostnadene rundt UDL, så hadde jeg vært VELDIG takknemlig! En liten donasjon går en lang vei.

Kommentarer

Logg inn hvis du ønsker å legge igjen en kommentar!
Anonym 2013-05-20

Jeg har fått tre forskjellige svar på denne oppgaven: 2,4 - 2,67 - 2,9, alt etter hvilken metode jeg bruker. Skal dette egentlig gå an, og hva hadde sensor sagt til dette?

Anonym 2013-05-21

Hvorfor kan man si at det er en 30,60, 90 graders trekant?

Anonym 2013-06-05

På slutten kan man bare gange med 2 på begge sider sånn at man får 2X=8-X. Så flytte X over sånn at man får 3X=8. Så er det bare å dele på 3.

Besøk UDL på:

Om du kunne tenkt deg å hjelpe meg med å dekke kostnadene rundt UDL, så hadde jeg vært VELDIG takknemlig! En liten donasjon går en lang vei.